Första intrycket är viktigt

Arbetar man på kontor är arbetsmiljön väldigt viktig. Det vet alla som någon gång vistats på ett sådant ställe hela dagarna. Särskilt om det ska komma nya kunder på besök är det mycket viktigt att det är rent och städat. Man får bara en chans att göra ett gott första intryck. Och det första intrycket är väldigt viktigt. På bara några sekunder har de potentiella nya kunder dömt ut företaget, eller fått ett bra intryck och förtroende för företaget.

Leja ut städningen mest effektivt

Många företag leja ett företag som gör städningen, vilket brukar vara det mest kostnadseffektiva. Då kanske man bara har en veckostädning som ingår i avtalet. Tvätta fönster hinner de inte med i så fall. Då kan man ta in ett städföretag som har fönster som sin specialitet. En riktigt duktig fönsterrengörare kan göra det på bara någon timme, beroende på hur många fönster man har och hur pass smutsiga de är.

Glöm inte fönsterputsen

Många glömmer fönstren på arbetsplatsen, men att fönstren är rena är minst lika viktigt som veckostädningen. Smutsiga fönster tyder på att man är ett företag som inte är så noggrann. Och noggrannhet kan vara mycket viktigt i många branscher, framför allt i branscher där förtroende är viktigt. Några sådana branscher är allt inom finans, redovisning, revision och teknik. Har man då smutsiga fönster kan allt falla på det. Inte så att själva fönstren är avgörande, det handlar om att göra ett noggrant helhetsintryck på sina kunder.

Googla efter ett bra företag 

Letar man efter någon bra fönsterputsare kan man med fördel gå till nätet. Bor du i Stockholm kan du googla fönsterputs Stockholm och få upp några företag som är bra på det. Sedan är det bara att begära in offerter på de företag som google föreslår. När du väl har fått in några offerter, är det bara att jämföra och anlita det företag som verkar bra. Är du riktigt noggrann kan du be om referenser också. Då får du in ett så gott som garanterat bra företag som putsar era fönster. Det kanske inte skiljer så mycket på själva fönsterputsen, som att de olika företagen är mer eller mindre bra på bemötande, flexibilitet och priser. Ett riktigt bra företag som gör fönsterputs ger ett trevligt bemötande och bryr sig om er som företag och att ni får bästa tänkbara service.

Exempel på bra service

Några exempel på en bra service är ett företag som lyssnar på era önskemål vad gäller städningen. De bör ha en ansvarsförsäkring, ifall något skulle hända i arbetet. De ska ge er ett bra bemötande och vara trevliga. Det är det minsta man kan förvänta sig när konkurrensen är stor och man kan välja mellan olika mer eller mindre bra företag som utför fönsterputs och städning. De måste kunna inge förtroende så att ni inte behöver oroa er för att släppa in dem på ert företag.

19 feb 2018